Potrivit datelor unui studiu realizat de Assa Abloy Opening Solutions Romania, liderul pietei locale in solutii de acces, clientii romani demonstreaza un nivel exceptional de constientizare in ceea ce priveste securitatea locuintelor. Trei sferturi dintre cei chestionati considera ca securitatea incuietorilor, usilor si a sistemelor de acces este esentiala, iar 53% afirma ca nu fac compromisuri cand vine vorba de siguranta locuintei.

Acest studiu, realizat de filiala locala a grupului suedez Assa Abloy, arata ca 55% dintre romani sunt constienti de beneficiile oferite de solutiile smart in comparatie cu cele traditionale, in timp ce 54% acorda o importanta deosebita achizitionarii unui brand bine-cunoscut.

„Un procent de 77% dintre gospodariile din Romania au cumparat in ultimii 10 ani un sistem de securitate nou sau, cel putin, iau in considerare acest lucru. Ponderea acestora creste in special odata cu marimea oraselor in care locuiesc, ajungand la 85% in cele de peste 100.000 de locuitori”, a declarat Florin Tihulca, Managing Director Assa Abloy Opening Solutions Romania. 

Principalul motiv pentru schimbarea sau imbunatatirea sistemelor de securitate este defectarea acestora, conform studiului. Alti factori care influenteaza decizia de achizitie includ constientizarea vulnerabilitatii incuietorilor standard, sentimentul general de nesiguranta, confruntarea cu amenintari directe sau influenta reclamelor.

„Atunci cand vine vorba de achizitionarea unui sistem de securitate, pretul este cel mai important aspect pentru clienti, urmat indeaproape de calitatea produsului. Nivelul sau clasa de securitate este al treilea factor crucial. De asemenea, clientii mentioneaza adesea recomandarea unui specialist si caracteristicile tehnice specifice, urmate de perioada de garantie si experienta anterioara pozitiva”, subliniaza reprezentantul Assa Abloy Opening Solutions Romania.

Cum arata clientul de sisteme de acces

Analiza efectuata de companie distinge mai multe tipuri de clienti in functie de atitudinea lor fata de securitatea locuintei si comportamentul de cumparare, punand in evidenta trei categorii principale: clientul modern (22%), cel exigent (19%) si cel conservator (19%). In acelasi timp, consumatorul orientat catre pret (15%) si cel pragmatic (13%) reprezinta segmente cu o pondere mai mica.

Clientii din categoria moderna sunt cei care adopta solutii adaptate tendintelor tehnologice si sunt in principal tineri, cu nivel de educatie mediu si venituri familiale de peste 10.000 lei, cu domiciliul in orase cu peste 100.000 de locuitori. Pe de alta parte, cei exigenti sunt in general persoane in varsta de peste 50 de ani, cu educatie superioara, detinatoare de apartamente. Pentru aceste doua categorii, securitatea locuintei are o importanta deosebita, iar achizitiile lor includ in mod obisnuit solutii smart sau produse de brand recunoscute. Clientii conservatori, in schimb, sunt in general barbati cu varste cuprinse intre 30 si 39 de ani si cu educatie medie. Acestia fac achizitii doar atunci cand produsul actual se defecteaza, iar multi dintre ei au achizitionat doar sisteme de securitate de baza in ultimii 10 ani.

Cumparatorii orientati catre pret si cei pragmatici sunt in general caracterizati de venituri reduse. Cei din prima categorie prefera adesea incuietorile clasice, punand mai putin accent pe securitate, in timp ce clientii pragmatici, desi nu sunt atrasi de marcile scumpe, se concentreaza mai mult pe raportul calitate-pret si au achizitionat diverse tipuri de produse de securitate pentru casa. 

Brandul Yale, lider de piata

Yale se evidentiaza ca un lider incontestabil pe piata romaneasca, atat prin gradul de constientizare, cat si prin numarul mare de achizitii asociate cu aceasta marca. Constientizarea spontana a brandului Yale in randul producatorilor de incuietori si cilindri se situeaza la 22%, fiind mai pronuntata in gospodariile cu venituri mai ridicate, in randul barbatilor si al persoanelor cu varsta peste 60 de ani.

De asemenea, Yale domina piata in categoria incuietorilor simple/cilindrice, fiind alegerea a 51% dintre consumatori. In ceea ce priveste incuietorile cilindrice avansate si lacatele, Yale ocupa o cota semnificativa, fiind achizitionat de 48%, respectiv 40% dintre clienti. Florin Tihulca subliniaza ca intelegerea profunda a nevoilor legate de securitatea locuintei este esentiala, iar aceasta tendinta reflecta preocuparea romanilor pentru siguranta si confortul familiilor lor.