Dirigintele de şantier va participa la recepţia instalaţiilor de stingere a incendiilor, cele pe care le-a supervizat. Detalierea procedurii şi a verificărilor necesare se face în P118/2-2013 – Normativ privind siguranţa la incendiu a construcţiilor. Instalaţii de stingere:
Recepţia instalaţiei de stingere a incendiilor se face de către comisia constituită în conformitate cu legislaţia în vigoare. Comisia de recepţie este obligată să verifice dacă au fost:
– respectate condiţiile privind sistemele de detectare, semnalizare şi stingere prevăzute în proiectele de execuţie şi în documentaţiile tehnice ale producătorului, precum şi în reglementările tehnice în vigoare;
– montate şi puse în funcţiune toate instalaţiile, aparatura şi echipamentele din sistemele de semnalizare şi stingere a incendiului;
– predate beneficiarului instrucţiunile de folosire a tuturor aparatelor şi echipamentelor instalaţiei şi s-a instruit personalul de servire a acestora.
Recepţia lucrărilor constă în verificarea respectării legislaţiei în vigoare şi reglementărilor tehnice privind:
– funcţionarea instalaţiei de detectare şi semnalizare a incendiilor şi comandă a intrării în funcţiune a instalaţiei de stingere;
– funcţionarea sistemului de distribuţie a substanţei de stingere;
– existenţa panourilor şi dispozitivelor de avertizare privind evacuarea oamenilor, a instrucţiunilor de exploatare şi a măsurilor ce se întreprind în timpul intervenţiei în caz de incendiu.
Rezultatele verificărilor şi a probelor efectuate în prezenţa comisiei de recepţie se consemnează într-un proces verbal de recepţie. La recepţia instalaţiei de stingere, executantul acesteia va prezenta toate documentele necesare întocmirii cărţii tehnice a construcţiei. Orice neconcordanţă între proiect şi execuţie se remediază în funcţie de importanţă (pe loc, imediat sau cu termen stabilit, corelat cu darea în exploatare a instalaţiei), astfel încât să fie asigurate condiţiile de securitate la incendiu pentru spaţiul protejat.
Odată cu recepţia instalaţiei de stingere a incendiului,beneficiarul are obligaţia de a înfiinţa un registru de evidenţă (numerotat şi sigilat), în care trebuie să fie consemnate datele principale privind exploatarea, verificarea şi întreţinerea instalaţiei de stingere.
Registrul va conţine:
- caracteristicile principale ale instalaţiei;
- data punerii în funcţiune;
- data verificării;
- elementele verificate;
- numele şi prenumele persoanei care a efectuat verificarea instalaţiei;
- data încărcării şi punerii instalaţiei în stare de intervenţie;
- defecţiuni apărute.
În registrul de evidenţă se precizează şi operaţiunile ce trebuie să se execute în concordanţă cu instrucţiunile de exploatare şi cu prevederile cărţii tehnice.