Motivul prăbușirii podului din comuna Vulturu, județul Vrancea a fost dezvăluit de autoritățile locale după ce au încheiat investigațiile în legătură cu incidentul din luna aprilie.
Conform expertului tehnic atestat ing. Diaconu Ion Dumitru, cauza prăbușirii unei părți din podul de pe DJ 204 D, km 24+400, peste râul Putna (calea de acces spre Vadu Roșca) este viitura de la sfârșitul lunii aprilie, favorizată de o eroare la execuția podului din anul 1979.
Mai exact, în urmă cu 43 de ani, când a fost construit podul, fundarea s-a făcut pe un singur rând de 3 piloți în loc de 6 piloți, lipsa betonului din piloți și lipsa armăturii la rost elevație-fundație din etapa de execuție.
Prăbușirea podului de la Vadu Roșca i-a adus lui Cătălin Toma, președintele Consiliului Județean Vrancea, un dosar la DNA. Cătălin Toma este acuzat că a semnat ordinul de începere a lucrărilor în condițiile în care expertiza tehnică a construcției era expirată, iar autorizarea de construire a fost emisă ilegal.
Administrația județeană a anunțat că a urmat etapele legale de realizare a obiectivului de investiție:
Expertiza tehnică a fost realizată în ianuarie 2018, iar DALI în februarie 2018, deci în perioada de valabilitate a expertizei, care nu a necesitat o actualizare.
A urmat etapa achiziției publice de servicii de proiectare la faza PAC (Proiect de Autorizare Construcții), POE (Proiect de Organizare Execuție), PAD (Proiect de Avizare a lucrărilor de Desființare), PTE (Proiect Tehnic de Execuție), asistență tehnică din partea proiectantului și execuție de lucrări, care se finalizează prin contractul de servicii de proiectare și execuție lucrări semnat în data de 9 martie 2020.
Documentația de proiectare a fost predată în luna mai 2020.
Autorizația de construire a fost emisă în data de 16 iunie 2020 de Primăria comunei Vulturu.
Deși în data de 20 august 2020 a fost emis un ordin de începere a lucrărilor, efectiv nu a fost executată nicio lucrare până când nu a fost obținut avizul de gospodărire a apelor de la ABA Siret Bacău, procedură care a durat 1 an de zile.
Ulterior, toate avizele solicitate au fost obținute în anul 2021 (de la Oficiul de Cadastru, ISC, Decizia etapei de încadrare de la Agenția pentru Protecția Mediului și Avizul de gospodărire a apelor).
După ce au fost obținute toate avizele necesare, în data de 14 februarie 2022 a fost emis ordinul de reluare a lucrărilor, care încep efectiv din acest moment, afirmă reprezentanț i CJ Vrancea.
Din 112 poduri care sunt pe drumurile județene din Vrancea, Consiliul Județean a consolidat și reabilitat 22 de poduri. În prezent, în diverse stadii de proiectare și execuție sunt 31 de poduri.
Pentru alte 10 poduri, administrația județeană va demara procedurile pentru întocmirea de expertize tehnice în vederea consolidării, având în vedere faptul că majoritatea podurilor sunt construite înainte de anul 1990.