Mai mulți mari constructori au transmis autorităților locale că prețul estimat pentru realizarea metroului din Cluj Napoca este mult prea mic și de aceea nu au depus oferte la licitația pentru atribuirea acestui contract.

De aceea, Guvernul a trebui să reaprobe astăzi indicatorii tehnico-economici pentru „Trenul metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I”, conform OUG nr. 64/2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile.

După efectuarea calculelor din Devizul General Actualizat a rezultat un coeficient general de actualizare de 135,7.

Astfel, valoarea totală a investiţiei a fost estimată la 13.691.849 mii lei (TVA inclus), din care valoarea lucrărilor de construcții montaj se ridică la 9.276.476 mii lei (TVA inclus).

În cadrul proiectului nu s-au revizuit soluțiile tehnice. Până în prezent nu au fost executate lucrări.

Nu s-au modificat principalele caracteristici și indicatori tehnici.

Obiectivul de investiții prevede construcția unei linii de metrou ușor cu o lungime 21.03 km, cu 19 stații subterane și 1 depou suprateran.

Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești.

Proiectul de investiții este cuprins în cadrul Componentei 4 (Transport sustenabil) din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – I4. Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în Cluj-Napoca.